Strony

Facebook

Reklama

Dieta niskokaloryczna

piątek, Październik 19, 2012

Nie każdy może sobie pozwolić na stosowanie diety tysiąca kalorii. Wymaga ona wiele, ale też wiele obiecuje, nawet o 8 kilogramów mniej w ciągu miesiąca. Jeżeli skuszą kogoś jej zalety, a nie przestraszą wady, to można spróbować tej diety. Zaletą jest to, że dieta nie dopuszcza do tego, by zabrakło któregokolwiek ze składników odżywczych niezbędnych dla efektywnej pracy organizmu. W jadłospisie diety muszą się znaleźć wszystkie, nawet tłuszcze i węglowodany. To oznacza, że dieta ta jest zdrowa, jeśli porównać ją do innych diet, które często wykluczają z jadłospisu jakiś ważny składnik. Kolejne zalety to wspomniana już skuteczność oraz dobre nawyki żywieniowe, jakie pomaga wyrobić ta dieta, czyli wprowadzenie pięciu posiłków dziennie, ale mniej objętościowych zamiast dwóch bardziej sycących oraz delektowanie się każdym kęsem spożywanego pokarmu. Wadą diety jest bardzo mała ilość kalorii, co może skutkować osłabieniem i uczuciem głodu. Nie jest to dieta dla kogoś, kogo dzienne zapotrzebowanie na kalorie wynosi 2000 kcal lub więcej. Nie należy ona także do diet łatwych w stosowaniu, gdyż trzeba pilnować, by nie przekroczyć zalecanej ilości kalorii, czyli w praktyce trzeba zastanawiać się nad kalorycznością wszystkiego co się zje. Efektem diety jest także spowolnienie metabolizmu, co może skutkować ponownym tyciem po jej zakończeniu.

Zostaw komentarz

Przeczytaj poprzedni wpis:
Poranny jogging

Bieganie to świetny, uniwersalny trening, dzięki któremu każdy może zachować dobrą formę i zapewnić sobie dobre samopoczucie. Wiele osób, które...

Zamknij