Strony

Facebook

Reklama

Zdrowa dieta na lato

niedziela, Sierpień 5, 2018

Lato to czas, kiedy wielu z nas motywuje się do zgubienia kilku dodatkowych kilogramów. Jak to zrobić mądrze, żeby uniknąć efektu jojo?

 

Zachowaj spokój

 

Odchudzanie powinno być dobrze zaplanowane. Kilogramy należy gubić powoli, w innym przypadku wrócą  ze zdwojoną siłą. Najlepiej chudnąć maksymalnie dwa kilogramy na tydzień. Wtedy nasz organizm będzie miał czas na przyzwyczajenie się do nadchodzących zmian.

 

Na początek zacznijmy od drobnych zmian. Zamiast smażyć mięsa i ryby pieczmy je i gotujmy na parze. Dzięki temu ograniczymy ilość tłuszczu i zbędnych kalorii. Dodatkowo starajmy się jeść jak najwięcej świeżych warzyw i owoców. One dostarczą nam odpowiednie ilości witamin i mikroelementów. Dodatkowo zawierają cenny błonnik, który pobudza pracę naszych jelit. Sprawia, że szybciej czujemy się syci. Sporo błonnika znajdziemy w makaronie razowym, brązowym ryżu czy ciemnym pieczywie. Możemy także kupić paczkowane otręby i dodawać je do jogurtów i koktajli.

 

Ograniczmy słodycze i słodkie napoje. One są tylko źródłem pustych kalorii. zamiast nich możemy jeść orzechy, migdały czy suszone owoce. Co prawda są one dość kaloryczne, ale mają w sobie cenne pierwiastki takie jak magnez czy żelazo. Możesz też skusić się na kawałek gorzkiej czekolady. Lubisz cista i ciasteczka? Przygotuj je samodzielnie, wtedy masz pewność jaki mają skład.

 

Kilka podstawowych zasad

 

 Po pierwsze staraj się kontrolować wielkość i kaloryczność posiłków. Staraj się jeść o stałych porach, najlepiej małe porcje. Wtedy pobudzisz swój metabolizm do działania. Unikaj głodówek czy bardzo restrykcyjnych diet. One tylko pozornie są skuteczne. Organizm co prawda spala zbędne kilogramy, ale nasze ciało dostaje wyraźny sygnał, że nadchodzi czas dłuższego postu. Trzeba magazynować tłuszcz w ciele na ciężkie chwile.

 

Po drugie postaraj się, żeby twoja dieta stała się twoim codziennym stylem odżywiania. Dzięki temu będziesz czuć się lepiej, a co najważniejsze masz zdecydowanie mniejsze szanse na stanie się ofiara efektu jojo.

 

Po trzecie od czasu do czasu pozwól sobie na małe, kulinarne szaleństwo. Od porcji lodów czy kawałka pizzy nikt jeszcze nie przytył. Ważne żeby takie odstępstwa od zdrowej diety nie stały się regułą.

 

Comments are closed.

Przeczytaj poprzedni wpis:
Nietrzymania moczu. Jakie są przyczyny, objawy i leczenie?

Nietrzymanie moczu to dla wielu osób wstydliwy problem, który dotyczy zarówno kobiet, jak i mężczyzn. Istnieje wiele skutecznych metod, które...

Zamknij